završni rad
UTJECAJ INTERNE KOMUNIKACIJE NA ZADOVOLJSTVO RADNIM MJESTOM

Jelena Milovac (2014)
Veleučilište "Marko Marulić" u Kninu
Trgovinsko poslovanje s poduzetništvom
Podaci o radu
NaslovUTJECAJ INTERNE KOMUNIKACIJE NA ZADOVOLJSTVO RADNIM MJESTOM
AutorJelena Milovac
Voditelj/MentorLinda Martić Kuran (mentor)
Sažetak rada
Uspješna interna komunikacija glavni je preduvjet za odvijanje poslovnih aktivnosti koji će omogućiti ostvarenje poslovnih ciljeva. Dobro organizirani kanali komunikacije, koji osiguravaju brz i efikasan protok informacija, čine osnovu za razvoj pozitivnih odnosa na različitim upravljačkim nivoima u poduzeću. Isto tako, interna komunikacija jedan je od najvažnijih čimbenika koji utječe na zadovoljstvo zaposlenika radnim mjestom, a isto se to zadovoljstvo direktno reflektira na radnu produktivnost i utječe na uspjeh poslovanja. Završni rad bavi se upravo pitanjem utjecaja interne komunikacije na zadovoljstvo radnim mjestom. Pisan je u četiri dijela. Prvi dio rada je usmjeren na komunikacijski proces, pojam i osnovna obilježja komunikacije, vrste komunikacije; verbalnu i neverbalnu te značenje komuniciranja u svakodnevnom životu. U drugom dijelu slijedi upoznavanje s obilježjima poslovne komunikacije, stilovima vođenja poduzeća i organizacijskom kulturom koja svaki poslovni subjekt čini prepoznatljivim. Osnovna podjela poslovnog komuniciranja je na internu komunikaciju, koja se odvija unutar poduzeća i u kojoj sudjeluju svi zaposlenici, te na eksternu komunikaciju kojom poduzeće komunicira sa svojom okolinom. U trećem dijelu slijedi upoznavanje sa internom komunikacijom, njezinom svrhom i kanalima kojima se provodi u poduzeću te sa pojmom etičnosti u internoj komunikaciji. Zadovoljstvo internom komunikacijom predstavlja jedan od najznačajnijih čimbenika unutar organizacije koji mogu imati utjecaja na zadovoljstvo radnim mjestom. Stoga je četvrti dio usmjeren na proučavanje zadovoljstva, motiviranje zaposlenika, upravljanje ljudskim resursima, definira se pojam uspjeha, opisuju smetnje u internoj komunikaciji koje utječu na zadovoljstvo radnim mjestom i posljedice nezadovoljstva zaposlenika. Empirijski dio rada prikazan je u petom dijelu. Na uzorku od 140 zaposlenika na području grada Knina provedeno je istraživanje o utjecaju interne komunikacije na zadovoljstvo radnim mjestom. Cilj istraživanja bilo je utvrđivanje stupnja zadovoljstva i mjerenje međuovisnosti interne poslovne komunikacije i zadovoljstva radnim mjestom.
Ključne riječiKomunikacije Interna komunikacija
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjVeleučilište "Marko Marulić" u Kninu
Ustrojstvena jedinica niže razineTrgovinsko poslovanje s poduzetništvom
MjestoKnin
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Informacijske i komunikacijske znanosti
Komunikologija
Vrsta studijastručni
Stupanjstručni
Naziv studijskog programaTrgovinsko poslovanje s poduzetništvom
Akademski / stručni nazivstručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivabacc.oec.
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2014-07-10
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:121:317649
PohranioVedran Uroš